• Dit evenement is voorbij.

Muziektheaterorkest

1 juli, 2017 | 20:00 - 21:00

Ervaren hoe leuk het is samen muziek en theater te maken. Voor jong en oud die minimaal één jaar muziekles heeft gehad, is het muziektheaterorkest opgericht.  Voor leden van onze vereniging, maar ook voor mensen daarbuiten. Zaterdag 1 juli vindt vanaf 20.00 uur het gratis toegankeklijke debuutoptreden plaats in Muziekhuis Boxtel (Passage Riche), samen met leerlingen van musicalschool F-Act.

Het muziektheaterorkest wordt meerdere keren per jaar op projectbasis gevormd en is één van de initiatieven die is ontwikkeld vanuit ‘Muziek is de sleutel’. Dat is een methode die door Michel Bergman, consulent muziekeducatie van CultuurBox, samen met muziekscholen en -verenigingen is ontwikkeld om het lokale muziekonderwijs te versterken.

Voor het eerste project meldden zich vijftien muzikanten aan. Opleidingscoördinator Inge IJpelaar van Boxtel’s Harmonie heeft de muzikale leiding.  Voor de eerste uitvoering zijn speciale arrangementjes geschreven op melodieën die Vincent Renes van F-Act gebruikt voor zijn musical ‘Het geheim van de Torenkruiers’. Die familievoorstelling wordt een week later door de Boxtelse musicalschool tweemaal opgevoerd in Oirschot.

Na de zomervakantie start een nieuw project. Mensen die belangstelling hebben, kunnen nadere informatie opvragen via e-mail: info@boxtelsharmonie.nl. De musicial ‘Het geheim van de Torenkruiers’ in theater De Enck te Oirschot begint zaterdag 8 juli om 20.00 uur en zondag 9 juli om 14.00 uur. Kaarten à 15 euro zijn te bestellen via www.musicalfact.nl.

Datum:
1 juli, 2017