Laatbloeiers

Je bent nooit te oud om te leren

Projectorkest Laatbloeiers richt zich op volwassenen zonder muzikale voorkennis die spijt hebben dat zij nooit een blaasinstrument hebben leren bespelen. Wie in een ver verleden al eens muziekles had, kan ook aansluiten bij de repetities die op 3 oktober 2023 starten in Muziekhuis Boxtel aan de Passage Riche 4.

Onder leiding van musicus Peter Spierings uit Schijndel wordt om de week op dinsdagochtend gerepeteerd. Noten leren lezen én spelen op een dwarsfluit, klarinet, saxofoon, trompet, trombone, bariton of hoorn gaan er hand in hand. Onze vereniging stelt de instrumenten en de zaal beschikbaar. De deelnemers betalen vijftien euro per repetitie en dienen eenmalig een lesboek (circa twee tientjes) aan te schaffen.

Het laatbloeiersorkest repeteert een jaar lang in de even weken (uitgezonderd schoolvakanties). Daarna kunnen de muzikanten in spe bepalen of zij lid willen worden van de harmonie en daar kiezen voor een privé-opleiding.

Mensen die interesse hebben om mee te doen, kunnen zich aanmelden via e-mail: info@boxtelsharmonie.nl.

Laatbloeiers 2.0

In september 2021 startte de eerste groep Laatbloeiers. Van de ruim 25 mensen die zich aanmeldden, waren er aan het einde van het seizoen nog zo’n 15 over. Na de zomervakantie van 2022 startte een tweede groep van bijna twintig mensen. Beide groepen wordt bij de start van het seizoen 2023-2024 samengevoegd. De leden ervan volgen ook privélessen.